Translate this blog to your own language...

12 augustus, 2017

Na de grote opruiming...


Na het uitzoeken van de hobbyspullen...
wou ik ook een ander sfeertje in de studio...
Warm roze moest het worden want...


Had op vakantie een VT wonen blad ingekeken...
en daar helemaal voor de kleur op het kastje gevallen...
Maar bij alle kleurstaaltjes van de GAMMA 
zat bij lange na niet deze kleur...
Uiteindelijk ben ik na lang zoeken uitgekomen op 
de kleur Blush van de Praxis...
Niet helemaal de kleur maar bij benadering  
maar wel een warm roze tint...


Totdat ik het op de muur ging smeren...


Hier zie je de verf al lichtelijk gedroogd maar in beginsel
toen ik de randjes ging schilderen 
was ze heel erg donker en pruimpaars...
Ooo moet ik wel doorgaan met verven of een andere kleur kopen...
Ga maar door zei mijn maatje... want kijk...
bij de eerste rand begint het paars te veranderen 
het werd veel lichter en mooier...


Nu zie je hier dat het ook aan het licht licht wat erop valt...


Het is net een toverbal...
Zoveel kleuren heeft dit roze...
Kijk maar naar de foto hieronder...
daar zie je het een beetje...
Bij de klok lijkt ze meer naar zalm...
kijk verder en ze
verandert naar alle mogelijke roze schakeringen!


Dit is een kleur waar je niet gauw op uitgekeken bent...
Want ook al gelang het weer en licht wat ze vangt...
maakt ze de kamer anders...


Mocht je willen weten wat voor kleur ze nu heeft...
Het is echt de kleur van het kleurenkaartje...
wat al verandert als je het kaartje rechtop of horizontaal houdt...


Echt een perfecte toverbal kleur roze!

fijne dag,
groetjes van Marijke


6 opmerkingen:

  1. Dat is altijd moeilijk om verf uit te zoeken vanaf die kleine kaartjes. Goed dat je toch hebt doorgezet met deze kleur, het resultaat ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf zeg .,....!....hou van roze...fijne dag liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleur is dat zeg!

    Ik dacht meteen, je kunt de kleur toch laten mengen. Dat doe ik wel vaker. Als je een kaartje hebt van de kleur die je wilt hebben. Dat gaat allemaal machinaal, geen enkel probleem.

    Geniet van je rose hobbyruimte!

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja meis, dat begrijp ik, je kan dit in allerlei soorten verf laten mengen van lak- muur tot krijtverf.... kijk maar naar het kaartje wat ik heb gevonden maar... vroeger was het makkelijker dan kon je met (heb ik wel eens gedaan met een zonnebloemblaadje naar de mengmachine en dan scanden ze dat in en had je precies de kleur... Maar tegenwoordig moeten ze een kleurkaartje hebben... om het nummer in te voeren en als je dan niet je kleur kan vinden tussen de kaartjes dan heb je een probleem... Wat zou het dus heerlijk geweest zijn om het plaatje van het kastje te kunnen inscannen helaas helaas de techniek is achteruit gegaan... Dat systeem is weggegaan omdat er vaak door een niet schone scanner lichtval of iets dergelijk toch niet de goede kleur was gemengd... maar ik... vond het een uitkomst... Nu moet je alle verfmerken langs om een kleurkaartje te vinden die ongeveer past...
      Mvg. Marijke

      Verwijderen
  4. Het is een prachtige kleur roze, komt helemaal goed met je kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo gaaf wat jij doet en vooral DRUFT. Zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...