Translate this blog to your own language...

26 juni, 2017

In 't rond in de sobere tuin...


Na de vakantie ben ik begonnen aan de tuin...


Sommige keien wat opgehoogd...


Bergen blaadjes van olijf...
en bamboe opgeraapt...


In de vijver de zuurstofplanten geminimaliseerd...


Planten gesnoeid...


Met de aangewaaide varens gaat het goed...


Eigenlijk is het best mooi zoals het is...

Alleen de stenen onder de witte bank zijn ook verzakt...
daar moeten we of ik ook nog wat aan doen...


De olijf maakt iedere dag
een sneeuwbui van bloemen...
Vegen dus maar weer...
je blijft in beweging zullen we maar zeggen...


We hebben aan een kant bloeiende rode planten...
maar moet zeggen vind het helemaal niet mooi...
De eerste bloemen van de oleander staan in dezelfde bak
op punt van uitkomen...


Meestal had ik zin om kleur toe te voegen...


Dit jaar... kan geen plant vinden die mooi bloeit
en aan de schaduwkant zou willen groeien...


Ben blij dat we contrastrijke bladplanten hebben...


Helaas weet ik nog steeds niet wat ik met de stenen muur aan moet...


De roze vlinders zijn in ieder geval niets
die gaan eraf...


We mogen het muurtje niet wit verven...
want we wonen immers in een huurhuis...
Misschien is het een optie om een schuttingdeel 
tegen de muur aan te zetten en die wit te schilderen...

En zo... 
was ik bezig met de tuin...
Het weer is weer omgeslagen...
Tja hier moet je iedere zonnestraal benutten...
De temperatuur is flink gezakt... 
Het is zwaar bewolkt, somber en...
  er staat een harde wind...
We zitten weer binnen...
te genieten van het gedane werk!

Fijne dag,
groetjes van Marijke

9 opmerkingen:

  1. Ik vind de tuin prachtig zo. Heerlijk groen en overal wat te zien. Ik weet niet hoe de zon staat op je muur. Is het anders een idee om er een druif tegenaan te laten groeien? Past mooi bij de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de tuin prachtig zo. Heerlijk groen en overal wat te zien. Ik weet niet hoe de zon staat op je muur. Is het anders een idee om er een druif tegenaan te laten groeien? Past mooi bij de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige verzorgde tuin hebben jullie, echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie rustige tuin.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat staat de tuin er mooi en verzorgd bij!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie tuin Marijke.....liefs fijne dag van mij Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tuin ziet er prachtig uit.Inderdaad een schutting deel plaatsen en wit verven. Geniet van je tuin. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een paradijsje Marijke. Een witte voorzetwand/hek is een goede oplossing. Veel succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je een prachtige tuin, zo tropisch en daar krijg je alleen al het vakantie gevoel van. Een witte houten voorzet schuttig is de oplossing. Geniet ervan en groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...