Translate this blog to your own language...

04 februari, 2017

Botanisch...

Hoe meer planten hoe beter...
 Niet gewoon op de vensterbank
(ze houden niet van de warme lucht verplaatsing)
maar hangend in een macramé hanger...
Om ze wat speelser te laten hangen heb ik een katrol
en een ketting voor de andere hangers gebruikt...
De hangende vetplant
heeft een plekje gekregen bovenop een blok
dat eigenlijk een omgedraaide bloempot is...
Moet eerlijk bekennen...
Ik ben in een botanische fase...
Alles wat groen is vind ik mooi...
Links voor het raam deze planten...
Het middelste muurtje heeft een Bakkersplank...
Rechts voor het andere raam staat het oude vertrouwde beeld...
hier nog met hyacinten...
maar die zijn nu vervangen door kleine bonte Sanseveria's...
Kennen jullie het Klossenkastje nog?
Had zin om het wit te gaan verven....
Wit zul je denken dit is toch zwart...
Ja hoor dat klopt... Maar tegenwoordig...
geef ik wit een onderlaag van zwart
om het naderhand door te kunnen schuren...
Het zwarte vond ik opeens leuk en waarom ook niet...
Daarom staat ze nu voorlopig bovenop het aquarium..
Met het schilderijtje van opa...
En ook hierop groen...
echt groen... 
in oude roodstenen potjes...
Die in een schattig kweekkastje staan...
gekocht bij Dille en Kamille...
Zo'n leuke ouderwetse winkel waar je nostalgisch kan winkelen...
Ik ging er heen voor een houten nagelborstel
en een vierkant stuk olijfzeep voor de keuken...
De sanseveria's
die ik met de kerst op het mooi houten dienblad had...
staan nu hier ook mooi met het dienblad als achtergrond...
Het blijft leuk... het schuiven met in dit geval groen!

Eigenlijk een te lange blog gemaakt...
Hopelijk verveelde het nog net niet... hihi!

fijn weekend,
groetjes van Marijke

6 opmerkingen:

  1. Ik hou wel van zo'n lang blogje met zoveel moois en groens! Wat is je klossenkastje mooi in deze kleur! En wat leuk om te zien, dat wij dezelfde kapstok hebben, al wist ik niet, dat het een "bakkersplank" heette. Al vind ik je plantjes prachtig (en ja, ik ben ook dol op vetplantjes), het allermooist vind ik het schilderijtje van het meisje, dat links van je klosjeskastje staat; beeldschoon!
    Fijn weekend en groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een beeldschone foto's met groen. Ook ik geniet om soms wat te schuiven en wat kleur in het interieur te brengen.
    Dank je wel voor je leuke foto's, ik geniet er zoveel van.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor al je plantjes lekker sfeertje.....wat een leuke foto van Beer onderin je blog...leuke naam ook.....liefs fijne zondag Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die hangers doen mij denken aan mijn jeugd, toen hingen bij iedereen de ramen vol met hangplanten en was dat helemaal hip. Grappig om te zien dat oude tijden vaak toch in een nieuw jasje weer terugkomen.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. k ben op dit moment ook van de plantjes en planten.
    Maar moet telkens een plekje zoeken.
    Ik wil er wel meer.
    fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk blog, verveelt niet hoor!! Het brengt mij meteen terug naar mijn oude slaapkamer lang geleden.. die hing ook vol met planten in zelfgeknoopte macraméhangers! Ook later stond jarenlang mijn woonkamer vol planten en toen ineens was er jarenlang helemaal geen plant meer te bekennen. Langzamerhand komt er nu toch steeds een plant(je) bij en ik geniet ervan!!

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...