Translate this blog to your own language...

12 november, 2016

Zie ginds komt de stoomboot...


Sinterklaas is in aantocht...
Daarom ook de decoratiebol nu in Sinterklaas sfeer...


Waar begint het feest dan mee?
Met de aankomst van de boot!

Nee, geen Spaans bootje... maar een Grieks bootje
waar Sint en de Pieten prima op staan...
Op de rotsen staat het paard al te wachten...
Zo heb ik toch weer iets nieuws verzonnen
met de spulletjes die in huis zijn...
Onze kinderen zijn uitgevlogen...
maar ondanks dat vind ik het een leuk feest...
Met het Sinterklaas journaal
met hopelijk een leuke verhaallijn
en een heel veel rijmelarij!!!


Hoop dat alle kinderen, groot en klein, welke afkomst ze ook moge hebben...
van dit feest genieten...

Kinderen hebben een goede opmerkzaamheid 
die zien wel het verschil van een gesminkte zwarte piet
en andere medemensen...
Hoop dat ooit de mensen die tegen zwarte piet zijn
dit verschil ook gaan zien...
want ook Sint is net zo goed verkleed
en onherkenbaar...
Piet heeft voor mij helemaal niets met rascisme te maken
Het sminken en verkleden maakt onherkenbaar...

Sinds de heisa... dat zwart niet goed is...
WAAROM...
Sinterklaas en Pieten spelen met elkaar een rol in een kinderfeest...
Niets is wat het lijkt...
het is geen werkelijkheid...
en daar moet naar mijn mening geen werkelijkheid van gemaakt worden...
De magie zit het in de dingen die als je even nadenkt
 in werkelijkheid niet kunnen zijn...

Het moet toch juist fijn zijn om Sint en Piet
 samen zien te werken, het gaat toch om
plezier maken en geven?
Ik vind dat deze samenwerking omarmd moet worden
en degene die alleen maar blanke pieten wil
dat vind ik nu een rascist!

fijne dag,
groetjes van Marijke

4 opmerkingen:

  1. Hear hear. Helemaal met je eens. Fijn weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sluit me helemaal bij Petra aan. Fijn weekend. Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop ook van harte, dat het een gewoon kinderfeest blijft, en geen feest, omgeven met "volwassen" (?) protesten. Je hebt het heel goed verwoord, Marijke.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal waar!!!
    Het is zo'n onzin om er iets racistisch van te maken!
    Laat de kinderen gewoon genieten van een mooi kinderfeest net als wij vroeger.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...