Translate this blog to your own language...

10 juli, 2016

Aangewaaide mossen en varens...

Een kunststuk van moeder natuur...
 Al jaren hebben we van deze afgeronde keien in de tuin...
De ene keer gebruiken we ze als vijverbodem...
maar de laatste jaren zijn ze in gebruik als pad...
Een groot voordeel van een tuin op het noorden is...
 dat ze veel schaduw heeft...
Mossen voelen zich thuis in onze tuin...
Ieder jaar komt er wel een verschillende soort bij...
Dit jaar heeft een nieuwe plant
zich ontwikkelt tussen het mos...
De varen...
Nu zul misschien denken dat ik al eerder varens in de tuin heb...
NEE ik heb had geen varens in de tuin...
want mijn maatje krijgt allergische reacties 
als hij ze aanraakt...
Ook onze directe buren hebben geen varens...
zoveel bijzonderder dat deze varens nu in onze tuin 
zijn opgekomen...
Ik vind deze varens erg mooi...
 mijn maatje is gewaarschuwd...
Niet aankomen...
 want kan deze creatie van moeder natuur
natuurlijk nu niet verwijderen!

Fijne dag,
groetjes van Marijke

9 opmerkingen:

  1. Mooi hé? Bij mij groeien zelfs hele kleintjes onder het afdakje bij de schuur ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Wij hebben zelfs hele stukken vol met varens die andere planten doen verdwijnen .
    Mooi gefotografeerd !!
    Groetjes,
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet prachtig uit....en heel mooi op de foto gezet...fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind het ook mooi. Hier staat ook een varen die vanzelf is gekomen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sta er van te kijken dat de stenen op de plekken na waar de mossen en nu de varen groeit zo mooi schoon zijn.
    Meestal krijgt alles in de tuin incl.de tuinmeubels op het noorden een groene spekgladde aanslag.
    Leuk dat de sporen van de varen met een voorgeschiedenis vanuit het Carboon, meer dan 300 miljoen jaar geleden nou pas jou schaduwrijke en vochtige tuin gevonden hebben.

    Mooie foto's waarin het gefilterde zonlicht zijn weg zoekt.

    Fijne dag en lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh so beautiful, Marijke! Green next to blue, is my favorite color. The colors of the earth and sky.

    Thank you so much for coming to visit me!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi die begroeide stenen, ik heb veel varens in de tuin en die mogen gelukkig blijven maar de mossen worden hier steeds weer weggehaald door mijn man.
    Behalve op de boom, die is helemaal groen van de mossen!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marijke! How lovely is your post of green, lush calm. There is something healing about being in nature, isn't it! Thank you, DANK lieve Marijke for visiting my blog post. It's always exciting to learn something new, apply it and then see the results! Have a wonderful day!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello Marijke, greetings from Montreal, Canada! I really love your photos, and my favourite colour is green. I find it very calming and it makes me think of nature...and I love nature! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...