Translate this blog to your own language...

14 april, 2016

In de Tuin... Muur gemetseld voor een vijvertje...

Hieronder een oude foto...
Hoe het vijvertje er eerst uit zag...
hier een kijkje naar de buren na een storm...
Het gaat om het achterste deel van de vijver
het waterornament van drie stenen...
Het effect van een brug over het water
viel letterlijk in het water omdat je
geen zichtbare vijver zag...
Door een BBC programma over tuinen
kreeg ik een idee van een begroeide vijvermuur...
Met de oude stenen ooit geweest van vorige bewoners
die nog in de kruipruimte van het huis lagen...
een muurtje gemetseld en in tussenruimtes
plantjes geplant...
Wat het beste van dit ontwerp is...
dat het lijkt of het water nu onder de brug doorloopt...
Maar hihi, dat is niet het geval
het zijn twee gelijke voorgevormde vijverkuipen.
De vijverpomp van het waterornament was nog goed
en met wat aanpassingen van mijn maatje...
en wat zoekwerk op zolder
heeft hij een stukje koperen pijp gebogen
en aangesloten op de pomp...
We hebben nu een subtiel waterkraantje...
Er moet nog een rozet omheen 
die ik gevonden heb in de schuur
 van een buitenkraan...
(Ja fijn hihi, ook het schuurtje is gelijk opgeruimd)
nog even wachten tot het cement is uitgehard
en dan kan de rozet erop worden geplakt!
Het waterstraaltje valt bijna geruisloos in de vijver...
Daar kan mijn maatje mee leven 
en ik heb mijn stromende water...
Hij blij en ik blij... en beiden blij met het resultaat
van noeste arbeid... 
Wat ook leuk is dat alleen de plantjes
tussen de stenen nieuw zijn aangeschaft...
De rest is allemaal hergebruik en restjes!
De een paar maanden geleden verplante 
Japanse Esdoorn (Acer) 
heeft z'n verplaatsing overleefd en krijgt
weer mooie blaadjes, nu bij de vijver!

fijne dag,
groetjes van Marijke

10 opmerkingen:

  1. Prachtig!! Wat zal je genieten van je mooie tuin,...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er echt super leuk en gezellig uit, heel mooi gedaan hoor en nu er lekker van genieten. Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie oplossing om zo je vijver beter tot zijn recht te laten komen!
    Wat fijn dat de bloementijd ook weer is begonnen, over twee weken kan ik ook weer beginnen!
    Heerlijk..
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We trekken weer langzaam naar buiten, gezellig! Het ziet met zo'n gevulde potten meteen weer fleurig uit. Hier staan de viooltjes en Bellis te wachten op mooie zonnige dagen als vandaag. Leuk dat je je tuin zo kan veranderen met bestaande plantjes en materiaal, knap hoor! Zo te zien zijn jullie er al helemaal klaar voor: lekker zittend onder het genot van een drankje en op de achtergrond een zacht lief klaterend water...Hmmm, echt genieten!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie hebben mooi werk geleverd , het klaterde water van een waterpartij is altijd rustgevend .
    Ik ben er ook fan van , met de gevulde bloembakken zijn jullie klaar voor dat mooie weer .
    Fijne avond .
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat staat de tuin er bij jullie fleurig bij...mooi hoor! Je wens bij de vijver hebben jullie goed opgelost, ik hoop dat jullie er deze zomer veel van kunnen genieten.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooooh wow, wat een prachtige tuin <3
    Echt super!! Ik moet het doen met een balkon van 2x3, maar ooit krijg ik ook een mooie tuin, whahaha.

    Ik volg jou nu ook :)

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je vijvertje is erg leuk geworden nu zeg, gezellig hoekie zo....................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi als je dan nog zulke mooie stenen ergens hebt liggen.
    Het is mooi geworden en de keuze van de kleur van je bloeiende planten passen mooi in je tuin!

    Liefs, gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Marijke, ik ben en echte fan van jij tuin! Prachtie Fotos heb je da gedaan, liefs, Elke

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...