Translate this blog to your own language...

11 februari, 2016

Roestverf en Activator, doe het zelf tips en trucs...


De eerste vaas met Roest...
Ben best wel tevreden met het resultaat...
Maar...
was voor mij wel een dingetje...
Had maanden geleden de verf gekocht...
Dacht kom op dat doe ik even...
Maar de gebruiksaanwijzing op de pot...
is zo klein...
Zelfs met diverse brillen...
Dus.. doe maar het blik open... 
denk het is helemaal geen roestkleur...
Maar goed... smeren maar...
er gebeurt niet veel...
Hihi... dan maar een vergrootglas erbij
om de gebruiksaanwijzing te lezen...
Ooo... er moet activator overheen...
Mijn maatje lief aangekeken en zijn we samen de Prax is gegaan...
Snel gevonden, wel een prijzig flesje 19,95...
Maar ja zonder kan je niet dus...
Thuisgekomen er een nieuwe basislaag op gezet...
10 a 15 minuten laten aandrogen en dan in 
de nog natte verf de activator aanbrengen...
 TIP 1 doe een beetje activator in een glazen potje
want de basislaag gaat in de kwast zitten
en het zou zonde zijn om de fles te verontreinigen.

Het aanbrengen van de activator is best wel lastig
omdat het doorzichtig is en zowel de basis laag
als de activator glanzen... dus het is een beetje gokken...
Bij de grote schaal zag je binnen het uur
al een mooie roestverkleuring en
ging het in een keer goed...

TIP 2 Bij de vaas was weinig te zien...
mijn maatje zei doe nog gewoon wat spul
uit het glazen gebruikte potje erover...
Dat gebruikte spul werkt nog steeds goed
na enkele uren zelfs kan je nog
meer roest aanbrengen...

TIP 3 Wil je net als ik zie de foto hierboven
een donker accent aanbrengen op de strik en bladkrans
gebruik dan over de roest weer een kwastje 
met de basisverf dan kan je leuke accenten aanbrengen.
Zelf ben ik tevreden over het resultaat...
Deze pot en schaal ga ik gebruiken om mijn paasspulletjes
in te decoreren...

Fijne dag,
groetjes van Marijke

7 opmerkingen:

  1. Wauw wat leuk Marijke, dat is ook wel wat voor mij!
    Als er weer een kortingsactie is bij de bouwmarkt ga ik eens kijken.
    Bedankt voor de tips en de inspiratie.
    Groetjes Gea.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, hoe klein ze de tekst tegenwoordig erop zetten, niet normaal! Of ligt het toch aan onze ogen...mwaaahh ;-))
    Maar het is je toch mooi gelukt, ook al moest je dus nog iets extra's erbij halen (je zou toch denken dat ze meteen een setje ervan maken!).
    Je tulpen in de vaas staan ook top!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voordat ik het las zag ik al dat de tulpen in de groei waren. Mooi!
    Maar je vazen zijn ook heel mooi geworden.
    Ik erger mij er soms ook aan dat de letters tegenwoordig zo klein zijn.
    Maar het is je gelukt en ik wacht je decoraties af.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voordat ik het las zag ik al dat de tulpen in de groei waren. Mooi!
    Maar je vazen zijn ook heel mooi geworden.
    Ik erger mij er soms ook aan dat de letters tegenwoordig zo klein zijn.
    Maar het is je gelukt en ik wacht je decoraties af.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn geweldig mooi geworden, knap van je om zoiets moois kunt maken van zo weinig, al was het potje oxidater wel duur. Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo die zijn wel heel erg mooi geworden, zou ook iets voor mij zijn trouwens om er achter te komen dat er nog een ander flesje bij hoort haha!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb hier een vergrootglas liggen voor dat soort gevallen, dat gaat stukken beter. Wat is de vaas mooi geworden, het effect is echt heel gaaf.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...