Translate this blog to your own language...

25 februari, 2016

Kippen en eieren in de roestverf schaal...

 Vorige week had ik de kip zo weer met het mandje op tafel gezet...
Maar als je dan ziek bent en niet zoveel doet
als om je heen kijken...
Dacht ik...
De kip moet tussen de eieren...
 En zie haar nu toch eens zitten tussen haar eieren...
 Het schilderijtje van de haas weer gevonden...
en de overgebleven takken van het boeket...
in een oude zinken vaas...
Een paar veertjes tussen de eieren...
en op de dierenafdeling van het tuincentrum...
echt ouderwetse houtkrullen gevonden...
Zo kan de kip die eigenlijk een spaarpot is...
 heerlijk warm haar eieren uitbroeden...

fijne dag,
groetjes van Marijke

11 opmerkingen:

  1. Ze zit trots voor zich uit te kijken, je kippetje op haar mooie nest!
    Ben je weer helemaal opgeknapt?
    Er zijn zoveel mensen ziek nu, en ook heel veel krijgen er longontsteking bij en dan duurt het nog wel een tijdje voor je weer de oude bent.
    Gelukkig ben je weer aan het schuiven in huis.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige moederkloek zit daar op haar eitjes! Prachtige setting!
    Beterschap met alles. Hier hoest iedereen nog, maar gelukkig is dat alles.
    Het wordt tijd voor lente!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voordat het Pasen is lopen bij jou de kuikentjes wel door de kamer;-)

    Leuke sfeer bij jou op tafel.

    Volgens mij ben je weer aan de betere hand,gelukkig maar.

    De paar keer dat ik in mijn leven de griep gehad heb was ik echt te ziek om ook maar ergens energie in te steken.

    Fijne dag en lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hééé.... wat een leuk idee! Ik heb ook nog ergens zo'n verroeste schaal liggen. Ga hem direct zoeken! Heb je leuk gedaan Marijke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dat staat gezellig! Die kip zit daar helemaal naar haar zin eieren uit te broeden, dat kan je zo zien! Haha en dat voor een spaarpot. Wie weet gaat ze nog geldeieren leggen, dat zou helemaal mooi zijn! Bedankt voor je uitleg over de roestverf, wellicht ga ik het een keer uitproberen als ik tijd heb.

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw kip zit daar heerlijk riant, een mooi tafereel zo richting Pasen!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk die kip met al haar eieren .
    Ik vind veertjes ook zo mooi.
    Fijn weekend
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een prachtige plek voor de kip. Het ziet er ook weer heel sfeervol uit. Mooie prent ook van de haas.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het voorjaarsgevoel spat van je foto's af! Heerlijke blogpost, daar krijg je toch de lentekriebels van he!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt voorjaar bij jou hoor.
    Maar een hele mooie kip zeg...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellig blog heb je ! Kom even bij je aanwippen .Leuk , je kip op het nest!

    Lieve groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...