Translate this blog to your own language...

16 februari, 2016

In de Roestverf Vaas...

De klassieke Roestverf vaas, 
is een erfstuk van mijn oma, de kleur was van oorsprong bronsgroen.
Heeft een hele tijd in het zwart dienst gedaan als bestekvaas...
Daarna kreeg ze tegellijm en grijze kalkverf...
en Ja, nu in het Roest...
Gevuld met...
wat korte Magnoliatakken in zand gestoken
een vogelnestje en zand weggewerkt
onder kievitseitjes...
Op het ogenblik staat de ladder vlakbij het regaal...
omdat de picknickbank van de tafel
nog niet naar buiten kan...
Het regaal met erop...
De roestlantaarn,
 het schaapje is ieder jaargetijde leuk en het
schilderijtje met de ram...
 In de lantaarn en ernaast mijn geliefde hanen...
Wat maakte ze vroeger toch mooie dingen...
 In het kooitje en mandje nestjes met eitjes...
En dan... zijn we terug bij de vaas met eieren...
Volgende keer... meer paasdecoratie!

fijne dag,
groetjes van Marijke

11 opmerkingen:

  1. Een sfeervolle ronde langs mooie items! De roestvaas is ook een plaatje, grappig dat het al zoveel bewerkingen heeft gehad.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aan de vaas kun je zien: als de basis maar goed is, kun je verschillende tijden mee, telkens in een ander jasje! Leuk zo.
    Trouwens, ik hoop dat je kievitseitjes niet van de AH zijn? Blijkbaar is er iemand geweest die ze heeft uitgebroed en nu met echte kievitskuikens zit!! Was er bij de leverancier toch een haantje de voorste mee naar binnen geglipt bij de hennetjes, hihi...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent al helemaal in de passversiering, Marijke!
    Mooie sfeerfoto's en je vaas is prachtig. Blijkbaar kan ze er goed tegen om met je wisselende smaken mee te gaan!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo'n foto toer door je huis.
    Vroeger was alles mooier en beter maar niet heus...
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent al helemaal in de Paas modus,tja voor je het weet is het al zo ver.
    Kwartel,kippeneitjes en vogelnestjes hebben ook alles met het voorjaar te maken. De uitgeblazen ganzen,kippen,kwartel en eendeneieren liggen het hele jaar door in mijn keukentje als decoratie.
    En de Franse vaas doet weer goed dienst.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke hoekjes heb je gemaakt. En die haantjes en dat schilderij met de ram, ach eigenlijk alles heel mooi. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke foto's, alles zo mooi gestyled!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellige sfeer Marijke. Mooi die takken in de vaas en leuk dat lammetje.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marijke,

    Ik ben voor de 1e keer op jouw blog! Wat heb je een gezellige voorjaars/paassfeer neergezet! Leuk dat je vaas al zoveel metamorfoses heeft ondergaan. Hoe heb je het roesteffect gecreeerd?
    Ik hou ook van de magnoliatakken, prachtig.
    Ik heb me aangemeld als volger!

    Groetjes Marieke,
    rustiekbijmariek.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marijke,

    Ik ben voor de 1e keer op jouw blog! Wat heb je een gezellige voorjaars/paassfeer neergezet! Leuk dat je vaas al zoveel metamorfoses heeft ondergaan. Hoe heb je het roesteffect gecreeerd?
    Ik hou ook van de magnoliatakken, prachtig.
    Ik heb me aangemeld als volger!

    Groetjes Marieke,
    rustiekbijmariek.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...