Translate this blog to your own language...

30 januari, 2016

Ik ga weer schuiven... Winter spullen weg...

Uitgekeken op winterdecoratie...
Had alleen één nieuwe oude stoel toegevoegd...
en ineens mocht al het winterspul weg...
Het krijtbord is enorm fijn
 om van alles aan op te hangen...
Zonder gelijk in de muur te moeten boren...
schroef ik nu een oogje of haakje in de rand
en voilá het kan hangen, eventueel nog
verlengd met een kettinkje...
Als je dan begint te veranderen...
dan blijft het niet bij een gedeelte...
De grote tafel is zo naar mijn zin.
Maar nu vond ik de muur te druk...
 met op een rij, de berenklauw perentak en 't tafeltje...
Ik wacht tot mijn maatje Beer gaat uitlaten...
want dan kan ik op mijn gemak gaan schuiven...
De berenklauw mag weg...
omdat hij in deze doorgang stond
heeft ze al vele takjes en zaadjes laten vallen...
De perentak wordt in afgeslankte vorm bewaard op zolder...
Ja, het tafeltje mag blijven... dan zie ik...
De muur is dan wel kaal en hoog en het tafeltje te iel...
Wacht aan de andere kant staat de ladder...
die is hoog genoeg...
Dan maar het houten luik naar de andere kant...
en het andere luik van boven halen...
herkennen jullie het, 't van hot naar her schuiven?
Mmm die houten luiken wel mooi maar kaal...
Wacht ik heb natuurlijk nog de
mooi gedroogde lancetbladige eucalyptustoef
nu zonder de schaatsen
doet ze het goed op de luiken...
Nu moet er op de ladder wat anders...
Ja harten, want het is al over 14 dagen Valentijnsdag
en dan hebben we een jarige Beer...
Z'n cadeautje een nieuwe bank heeft hij al gehad
maar vast krijgt hij ook nog wat lekkers!

Fijne dag,
groetjes van Marijke

8 opmerkingen:

  1. Zo blijf je lekker bezig :-)!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken het helemaal...van boven naar beneden...toch maar weer terug...of niet...hihi...
    Het ziet er lekker fris uit...dat bord achter dectafel is inderdaad heel handig.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kun jij ook soms niet wacten tot je het rijk alleen hebt om te schuiven en te veranderen?
    Ik kan mijn man soms het huis wel uitkijken als ik weer een fantastisch idee heb, als hij thuis is begint hij altijd te mopperen als ik begin te schuiven maar als hij thuis komt en ik heb het hele huis verbouwd vind hij het meestal erg mooi.
    Dat krijtbord is een goed idee dat ga ik onthouden.
    Geniet van je voorjaars interieur!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk zo Marijke en achhh kijk beer nou zo liefffff...fijne zondag liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je verwend je Beer, wat een mooi bank helemaal voor hem. Hij kijkt er ook bij van hier blijf je af (lol) En jij blijft bezig, sta er iedere keer weer versteld van hoe je het allemaal doet. Ziet er weer mooi uit. Fijne zondag Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marijke, via via je gezellige blog ontdekt.
    Ja, dat schuiven blijft leuk en je hebt door een minimale inzet toch weer even een andere kijk op je kamer. Haha, en soms één ding in je handen wat je niet meer kwijt kunt...tot de volgende schuifbeurt!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te zien en te lezen hoe je aan het schuiven bent geweest. Het ziet er ook zo weer mooi en sfeervol uit. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat schuiven , dat doen we toch zo graag hè. Zo heb je weer een andere woonkamer.
    De witte luiken zijn heel mooi samen met het toefje .
    Fijne avond
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...