Translate this blog to your own language...

22 december, 2015

Regaal verandert... voor het raam... alternatieve kerstboom...

Na de verandering van de kamer was het regaal uit de kamer...
maar miste mijn plekje om wat bij elkaar te zetten...
Wel vond ik het leuk om haar te schilderen...
ze is nu wit en ze was...
ZWART...
Ze is wel verhuist maar nog steeds boven 
het aquarium...

Voor het raam...
hangt nu een toefje op het luik...
Op de vensterbank...
Staat tussen de bomen nu een stolp^piek^plank...
die volgende jaren misschien kan gaan groeien...
Wat ik wel nog toegevoegd...
Ouderwetse papieren klokken...
Deze waxinelichthouder  heb ik al tientallen jaren...
en is nog steeds mijn favoriet...

Vanmorgen kwam ik op het toilet 
wat grappigs tegen...
Mijn maatje heeft toiletrollenboom gemaakt...
moest echt lachen om z'n creativiteit!

Vanmorgen is het om 5.48 WINTER geworden...
gelijk denk ik aan het midwinter gedicht
van Bramly Hedge 
"Als de dagen op z'n kortst zijn 
en de nachten op z'n koudst...
Als het vriest en alles wit wordt,
is het jaar zó oud, zó oud...
Haast geen zon meer, steeds meer stormwind,
zwarte luchten, sneeuw om 't huis.
Dan is er geen geen beter plekje
dan je hol, weet elke muis:
Wachten in je warme vachtje
- ach de winter duurt maar kort -
tot de grote kou voorbij is
en het toch weer voorjaar wordt"

Fijne dag,
groetjes van Marijke

7 opmerkingen:

  1. Je bent er maar druk mee,aan kerstversieringen geen gebrek waar je ook kijkt.
    Maar je hebt dan ook een heel creatief maatje.........hihi:-)

    Heb zo het idee dat ik nu al weet wat we met Kerstmis 2016 veel gaan zien: de piekenplank!!!

    En die muizenfamilie heeft het ook al zo gezellig druk.

    Fijne Kerstdagen,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor allemaal....leuk de wc papier boom....fijne dagen liefs van mij x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een sfeervolle Kerst-tafereeltjes in je huis, Marijke, en dat zelfs op het toilet! Ik vind de pieken onder het stolpje ook erg mooi, en zwart de perfecte kleur voor het regaal.
    Heel Fijne Kerstdagen en een mooi, liefdevol en gezond 2016 gewenst.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sfeerfoto's!
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vergeten te vermelden.... je kunt bij me binnenkijken, hoor. Net voor Kerst toch eindelijk bijna klaar.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi...wat is die boom grappig, gemaakt van wc rollen!

    Voor jou ook hele fijne feestdagen gewenst en alle goeds voor het nieuwe jaar!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...