Translate this blog to your own language...

31 december, 2015

Oud en Nieuw...

Op de rand van het oude jaar...
heb ik een nieuwe toef
 gemaakt met eucalyptus...
Maar i.p.v. normale kleine ronde blaadjes
nu een keer een bos met groot langwerpig blad
 en een bos met knoppen eraan...
Vroeger kocht je de knoppen takken gedroogd...
Dat zie je nu niet meer...
maar misschien lukt dit ook...
Er een gezellig nieuw winter plekje...
Op het scrabble bord staat...
Winter
Ik zal nooit de opwinding ontgroeien
om te kijken naar vallende sneeuw...
en de
 eerste voetstappen te zetten
in de nog maagdelijke sneeuw...

Naast de bank staat nu het oude theekastje
met facetranden geslepen glas...
daarin staan de theespulletjes...
Een theepot die ik nooit gebruik
 doet nu dienst als plantenpot
met een ficus die Anoek heet...

Wens jullie een heel fijne oudejaarsavond!
En de allerbeste wensen voor het
Nieuwe Jaar
2016!

Lieve groetjes van Marijke

9 opmerkingen:

  1. Dat ziet er sfeervol uit, Marijke. Je hebt een mooie toef gemaakt. Ik wens jou ook een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2016!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je winter kamer.....mooi die toef tuurlijk lukt dat !...fijne laatste dag van het jaar....liefs en alle goeds voor 2016 x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige toef heb je gemaakt met de zaaddozen aan takken.

    Heb hier in oude houten bak al vanaf 2001 berg grote en kleine soort van Eucalyptus zaden liggen die ik raapten tijden vakantie in Portugal, ze ruiken nog altijd naar de zoete muntachtige geur.

    Leuk gevonden je tekst op scrabblebord.

    Ook ik wens je een prettige jaarwisseling en gezond nieuwjaar!!!

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prettige jaarwisseling Marijke!
    Ik vind je thee kastje erg leuk met de decoratie!

    Groetjes, Priscilla
    Creatodapris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Marijke, zo mooi!
    Wens je een zeer goed 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk die toef met de schaatsjes, hier hangen ook schaatsjes aan een toef eucalyptus, maar dan de gewone, de langwerpige had ik nog nooit gezien.. mooi!
    Hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor het nieuwe jaar!!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met zoveel gezellige spulletjes het nieuwe jaar ingaan kan alleen maar veel goeds brengen! Een goed, gezellig en gezond 2016 voor jou en jouw familie! En bovenal creatieviteit! Liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een héél gelukkig nieuwjaar voor jullie .
    Ik heb de takken met de zaaddozen zo nog gekocht . Ik vind ze heel leuk om mee te decoreren .
    Fijn weekend
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor jou en je familie ook een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2016 toegewenst!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...