Translate this blog to your own language...

24 november, 2015

Dennenappelkerstboom...

Een leuk doe-het-zelf werkje...
Had twee naturel kleurige dennenappels...
de een wat verder open dan de andere...
Had gelezen... doe ze in de oven om ze verder open te laten gaan.
Kan met schade en schande zeggen NIET doen...
Had 1 cone in de oven 160 graden ...
er komt hars uitlopen... gelukkig had ik er wat onder...
wat een kleeftroep en ondanks dat ik erbij zat...
rook ik het eerder dan dat ik het zag...
Ja verbrand en... ondanks de hitte was de dennenappel
ook totaal niet verder open gegaan.
Dus... een nieuwe open dennenappel gekocht nog geen euro...
(bij de Intratuin) maar dit terzijde...
We nemen 2 grote wat open dennenappels...
Twee kerstboom kralenslingers...
(kringloop & intratuin nog geen euro p.st.)
Een paar kaarsenstandaards... (kringloop)
Kralen los knippen...
Zet de dennenappel op een stevige beker
zodat de kegel niet kan wegrollen. 
Dan met drupje doorzichtige lijm
 van onderen naar boven
de kralen vastplakken...
Goed laten drogen en dan met geschikte lijm
op een kaarsenstandaard plakken.
Zoals je kunt zien  heb ik bij de naturel kleurige dennenappel
iets grotere kralen gebruikt dan bij de witte dennenappel.
Ook heb ik een kerstboompje gemaakt van
(een kringloop)
 bakvormpje... bloemenprikkers en een ster...
Ondertussen heb ik nog een prikker erbij...
dus is de boom gegroeid...
maar dat zien jullie nog wel...
en zo bij elkaar...
Heb ik een leuk stel bomen...

fijne dag,
groetjes van Marijke

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke ideeën, Marijke. Jij hebt dus al een beetje kerst in huis.

    Fijne avond. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk gedaan zo....ben gek op flowerfrogs heb er meerdere....leuk gedaan zo liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zeg, dat ziet er chique uit, mooi gemaakt! Zo zie je maar hoe makkelijk je van iets ouds kan maken.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk idee zeg . Je kan ze in de kleuren van je interieur zetten .
    Je brengt me op ideeen voor de feesttafel met kerst .
    Als je wat geduld hebt gaan dennenappels vanzelf open in de warmte van je huis .
    Gelukkig is het goed afgelopen in jouw oven , wat moet dat een kleverige boel zijn geweest .
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee om de dennenappels te versieren tot kerstboompje.
    Goed dat je erbij zat bij de oven!
    De kandelaars die je hebt zijn dezelfde als die ik een paar keer geleden op mijn blog had staan, ik heb alleen twee kleintjes, waar nu ijverig kaarsen in branden.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk idee! Ik heb het een aantal jaren geleden zo gemaakt met cranberries (toen alles nog rood moest zijn met kerst :-)). Het is ook heel leuk om er een beetje lijmspray op te spuiten en dan bestrooien met nepsneeuw! En inderdaad, dennenappels gaan vanzelf open als je ze dicht bij de verwaming legt.
    Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat superleuk dit! Dit is echt zo mooi gedaan!~
    Groetjes,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...