Translate this blog to your own language...

17 oktober, 2015

Berenklauw en Roestige Lantaarn

Uitgebloeide Berenklauw schermen...
Eindelijk nu hier te koop bij het tuincentrum
deze gedroogde takken...
Want ik zie mijzelf niet, zoals ik wel lees op blogs...
met een tang op zoek gaan in de natuur...
Je zou hier zo een bekeuring krijgen...
Heb ze in zand in een ijzeren kolenbak gezet
en als bovenste laag lege walnoten e.d.
Als je meer over deze plant wilt weten,
Bij de kringloop heb ik afgelopen week
deze verroestte lantaarn gekocht...
Eigenlijk best wel aan de prijs...
Was al de winkel uitgegaan... 
maar ben teruggelopen naar binnen...
Want een hele tijd geleden 
had ik een verroestte lantaarn laten hangen
en heb er altijd spijt van gehad om haar niet te kopen...
Daarom...
 met wat vragen...
mocht er wat van de prijs af...
Ik en mijn maatje vinden haar mooi...
Ze geeft een heel lief lichtje nu het donkerder wordt in huis!
Wat ook leuk is...
Als ik nadenk heb ik veel meer roest in huis...
Het wordt dus tijd om weer eens naar zolder te gaan...
om meer van roest bij elkaar te leggen voor een eenheid...
maar dat vast een volgende keer...

Fijn weekend,
groetjes van Marijke

7 opmerkingen:

  1. Hij is zeker mooi!....en de berenklauw ook hoor!...fijn weekend liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een goed idee om de berenklauw zo in het zand te zetten, je kunt er lang mee doen dus fijn dat je nu eindelijk geslaagd bent.

    De lantaarn is een mooie aanwinst hoor. Bij mijn kringloop kun je niet afdingen, maar meestal is dat ook niet nodig...de prijzen zijn daar heel acceptabel.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben de laatste weken heel erg van het interieur, vanwege de interne metamorfose hier, en lees nu met nog meer plezier en belangstelling je "thuis"blog. En wat een geweldig mooie lantaarn! Sinds kort zit de kringloop hier maar een paar straten verderop. Ik moet daar toch echt eens een keertje binnen stappen. De berenklauw in de emmer is ook heel sfeervol!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die lantaarn had ik ook niet laten staan, zo mooi!! En spijt hebben om zoiets moois te laten staan, wil je natuurlijk ook niet voor een tweede keer;)
    De berenklauw staat super in de kolenbak!

    Fijn weekend,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die roestige lantaarn is ook wel een bijzonder exemplaar want volgens mij kom je dit model niet zo vaak tegen.
    Jij blij met je sfeerlicht in huis en de mensen bij de kringloop omdat er weer geld in de kassalade komt voor het goede doel.

    Fijn weekeind,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi exemplaar Marijke, deze lantaarn!
    Goed dat je terug ging en even ging onderhandelen.
    De berenklauw in de winkel is ook wel bijzonder, want die heb ik nog niet gezien, hoewel mijn tuinwinkel op dit moment veel in de voorraad heeft, maar geen berenklauw.
    Fijn weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat lantaarntje is echt heel leuk , goed dat je terug bent gelopen .
    Hier is ook geen berenklauw te koop , ik vroeg deze week nog naar dadeltakken en ze antwoorde dat die pas te krijgen zijn in december , hallo?
    Ik denk dat de verkoopster even moet gaan surfen op het net , haha.
    Fijne zondag nog
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...