Translate this blog to your own language...

16 juli, 2015

Nieuwe luiken van een oude kast en...

 Mijn maatje heeft iets moois gemaakt van een oude kast...
We hadden op zolder een oude fel groen geverfde kast staan...
De binnenkant was ongeverfd grenen...
Had een goed idee en de kast werd 
grondig onderhanden genomen door mijn maatje...
De deuren zijn smaller gemaakt en verhoogd
en de zijkanten van de kast ook smaller gemaakt...
Had nog handvatten in een oud model...
ze pasten perfect.
De kant van het raam heb ik met old white van Annie Sloan
geverfd moet nog een keer want de fel groene verf blijf er een
beetje doorheen schemeren...
 Weet je wat nu het fijnste van de luiken is...
Dat als de zon tegen de avond op het aquarium wil schijnen
ik de luiken dicht kan doen, zodat er geen alg aanslag 
meer komt door het zonlicht!

fijne zonnige dag,
groetjes van Marijke

11 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig idee, om luiken van de kast te maken!
    En het beddegoed,... ik wil het ook!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om van oude kastdeuren passende luiken te maken en het past ook nog eens goed bij de diepe vensterbank onder het raam.

    Wanneer ik maar één dekbedovertrek zou hebben zou ik wel veel kastruimte over hebben want veel linnengoed is altijd al een hobby van mij geweest al vanuit de verkeringstijd, wat was ik trots toen ik voor ons trouwen de stapels linnengoed uit de dozen kon gaan wassen en strijken, had zoveel dat ik lang niet alles gewassen heb maar wel heel veel jaren vooruit kon.
    Heb na 47 jaar huwelijk nog altijd voorraad nieuwe badhanddoeken en beddengoed in verpakking in kast liggen. Ach,je kan maar beter te veel dan te weinig hebben is mijn idee.
    Jaren terug reden wij in de opruimingstijd speciaal naar onze oosterburen om beddegoed te kopen omdat het daar van een goede kwaliteit was en stukken goedkoper.

    Ben wel heel benieuwd welke kleur je op de muren gaat zetten.

    Fijne dag en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn deze luiken mooi, Marijke! En dat je daardoor aanslag in het aquarium voorkomt, is ook nog eens meegenomen.

    Ik heb meerdere setjes beddengoed. De linnen stof ervan droogt niet zo snel dus dat zou ik in één dag nooit met drogen kunnen redden. Jullie nieuwe beddengoed is mooi hoor. Ik ben benieuwd of en in welke kleur je de wanden van de slaapkamer gaat schilderen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig goed idee, het staat super mooi en dan ook nog functioneel ook.
    Mooie hoes, ik heb er ook maar 2, vind ik ook genoeg. Vroeger lagen er bij de mensen stapels linnengoed in de kast.
    Nu, de muren zullen vast ook wel een nieuw kleurtje krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een goed idee zo van de luiken!
    Het staat super!
    Het beddegoed is ook heel mooi.
    Echt een paar mooie aanwinsten erbij:))

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk die luiken, je moet er maar op komen en handig, ook in de winter voor de kou.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi jouw luiken , jouw maatje heeft dit uitstekend gedaan.
    En het nieuw beddengoed , soms val je op iets en past het nog héél mooi in de kamer .
    Ik heb er ook gevonden voor een prijsje , altijd leuk !!
    Fijn weekend
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Marijke,
    Je hebt een goede keuze beddengoed gemaakt, ik heb dezelfde maar dan in het wit! Staat prachtig, heb alleen af en toe moeite om het gesmokte deel ook mooi recht op het bed te krijgen.
    Je luiken zijn ook prachtig! Knap van je maatje om ze mooi op maat te maken!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja, de dames hierboven zeggen het al, wat knap van je maatje dat hij de luiken zo mooi heeft gekregen en jouw idee is ook goed en ja, het beddengoed is prachtig. helemaal mijn smak. Veel plezier verder. groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw die luiken supermooi!! En je beddengoed vind ik ook erg mooi, ik ben ook op zoek naar een nieuw overtrek, deze wil ik ook wel! Heerlijk dat dit je inspiratie geeft om de muren ook te gaan schilderen:)

    Fijn weekend,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt gaaf geworden je luiken, staat perfect! Je beddengoed vind ik prachtig, ik hou daar echt van, kan er heel erg blij van worden haha! In de zomer droog ik eigenlijk altijd zonder droger, dan ruikt het lekker fris naar de buitenlucht! Wij zijn ook maar met z'n tweetjes dus dat gaat makkelijk!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...