Translate this blog to your own language...

23 juli, 2015

Hangend kastje wordt bordenrek!

Hoe vinden jullie mijn "nieuwe" bordenrek?
Gemaakt van het kastje wat jaren in de gang hing...
Voor de liefhebbers van metamorfoses... zo zag het eruit...
Nu de oude trein kapstok in de gang hangt
was dit kastje in ongebruikt geraakt...
Maar sinds de wind van Marie Kondo hier waait...
Krijgen geliefde items een functie...
Een bordenrek was al zeker 30 jaar een wens!
De lege plek in de keuken waar eerst de droger stond
was een rare lege plek...
en die is nu opgevuld door dit bordenrek...
Het past nu op de millimeter precies tussen de planken en koelkast!

Hoe we het verandert hebben?
Wat rondhout gekocht bij Gamma en een latje voor de voorkant...
Wit geverfd met een testerpot 
krijtverf van Pure & Original Classico White,
Annie Sloan Wax clear eroverheen.

Een leuk plekje waar ik weer heel veel plezier kan hebben
met dierbare spulletjes...
Zoals de verzameling....
Oude blikken... 
 ongemerkt verzamelt en nu het in huis overzichtelijk wordt...
Zag ik de verzameling die her en der door het hele huis stond...
met vogelvoer, naaispulletjes e.d. het was echt...
alle blikken verzamelen!
Kan ik er nu echt van genieten in het "nieuwe" kastje...
Vandaag ziet het er buiten mooi uit...
De snelle zwaluwen met hun scherpe geluid vliegen boven mijn hoofd
voor mij echt het zomer gevoel in Nederland!
Jullie weten wat ik aan het doen ben....

fijne zomerse dag,
groetjes van Marijke

5 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige oplossing...het bordenrek is heel mooi geworden. Echt een heel goed idee en zo is het rare plekje aan de wand meteen opgevuld.

    Balen van de dekbedhoezen. Je hoort ze inderdaad niet verschoten op je eigen bed te leggen, gelukkig dat het uiteindelijk 'goed' is gekomen.

    Vanaf aankomend weekend wordt het volgens mij regenachtig, het zou een mooie kans zijn om hier eens met het opruimen van de zolder te beginnen. Er staat best veel achter de schotten waar we nooit meer iets mee doen. Wie weet komt het ervan.

    Ik zit op dit moment in een zomerjurkje in de tuin, maar er drijven donkere wolken over. Hoop dat dat voor even is, want de zon is véél te lekker :-).

    Fijne dag en liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het borden rekje is heel leuk geworden, super dat je het kastje weer hergebruikt hebt.
    Heerlijk gevoel geeft een opgeruimd huis he, ik ga een paar keer per jaar de kasten uitspitten wat er weg ka dat geeft een fijn gevoel.
    Geniet van het mooie weer.
    Groetjes Brenda ( wonen in je eigen stijl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet even op het idee komen op wat voor manier je iets in huis kan hergebruiken
    en het resultaat mag er zijn van kastje in de gang naar leuk bordenrek in de keuken.
    Wanneer ik het hoognodig vind om iets op te ruimen ga ik aan de slag en komt er stukje bij beetje orde op zaken.
    Maar heb daar nog nooit hulp bij gehad van een boek.
    Wanneer ik alles in huis door mijn handen moet laten gaan om te voelen of ik er gelukkig van word of niet ben ik wel jaren bezig.Wanneer ik weer eens een kast of lade op orde heb of laatst mijn kelder dan geeft het mij wel een tevreden gevoel en neem mij voor dat ik het zó wil houden.
    Echt gelukkig voel ik mij gelukkig door hele andere dingen in het leven en die laat ik zeker niet afgangen van de indeling in kast of plank;-) daar ben ik te nuchter voor.


    Fijne dag en lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee , dat rekje , met een paar simpele ingrepen heb je een nieuw kastje.
    Leuk!
    Kasten opruimen , een noodzakelijk kwaad , ik doe het echt niet graag .
    Maar als ik er mij dan eens aan zet , owee, dan gaan er ook zakken buiten .
    Fijn weekend
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt goed gelukt je bordenrek, supermooi idee!
    Ik ben zelf best wel goed in opruimen, eens in de zoveel tijd mest ik alles uit hier, ik moet alleen zorgen dat mijn man niet thuis is want die haalt altijd de helft weer uit de vuilniszakken haha!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...