Translate this blog to your own language...

18 juni, 2015

Tafeltjes bewerkt met loogbeits verbrande eik...

 In het hoekje bij de ladder...
staan nu 3 tafeltjes...
Eerst was het een gewoon eiken miniset van de kringloop...
Eigenlijk keurig netjes niks mis mee...
alleen pasten ze niet bij de andere meubels in de huiskamer...
 Met een schuurmachine geschuurd
met een slijpschrijf bewerkt 
zodat ze structuur hebben gekregen..
Ze verhuisden naar de douche 
 ingesmeerd met bleek...
zijn diverse keren in de St Marc gezet
en maar spoelen.... spoelen... spoelen..
tot er geen geel water meer afkwam...
 Daarna zijn ze in de zeer verdunde loogbeits
verbrande eik gezet...

Op het regaal staan de laatste bloemen
van het veldboeket...
 Op de tafel de verzameling vet- en cactusplanten
in de matte zwart/witte potten...
En de tak... 
die is mooi ingedroogd!

fijne dag,
groetjes van Marijke

9 opmerkingen:

  1. De tafeltjes zijn mooi geworden, met die mooie potten er op staat het heel stoer.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een heel stoer hoekje geworden, Marijke!
    En je verzameling cactussen is ook een leuk stilleven op de tafel!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tafeltjes zijn mooi geworden, loogbeits is toch wel een beetje een wondermiddel. Ik zie vaak de mooiste met loogbeits bewerkte dingen voorbij komen.

    Een fijne dag verder! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig geworden, heel sfeervol zo.....
    Groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is even wat werk, maar dan heb je ook prachtige tafeltjes. Nu ik je vaas weer zie, herinner ik mij dat ik daar zelfs over gedroomd heb. Ik zag 'm onbehandeld staan in de winkel met een prijssticker van 13,50.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo die zijn goed gelukt zeg, erg mooi geworden je tafeltjes, wat een supermiddel he!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tafeltjes zijn prachtig geworden! Je hebt er een mooi sfeerhoekje van gemaakt.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige tafeltjes. Ik ben zelf bezig om een tafel met Loogbeits verbrande eik te behandelen. Best eng�� Mijn vraag deze kleur is wat ik ook graag wil. Heb je bij de loog erg veel water gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik schreef zeer verdund dus met heel veel water! Gewoon aan de onderkant even uitproberen water bij de hand houden om eventueel het weg te poetsen!
      Mvg. Marijke

      Verwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...