Translate this blog to your own language...

18 maart, 2015

Nieuwe aanwinst... Verandering en...In de tuin!

Heb een nieuwe aanwinst...
Een echt oud opwindwekkertje van de kringloop!
Bovendien helemaal goed van kleur...
Tikt en wekt met de aanslag van de bellen...
Loopt wel is waar iets achter...
maar dat mag de pret niet drukken!
Was al een tijd op zoek en nu ik niet meer echt zocht...
stond ze daar echt op mij te wachten...
Pakte haar op en ze begon gelijk te rinkelen...
als dat geen teken was...
Ja, alle ogen gelijk mijn kant op...
Ssttt... wekkertje, stil maar, je mag al met mij mee!
Ze heeft een mooi plekje gevonden op het regaal
daar voelt ze zich helemaal thuis!
En...
had beloofd om te laten zien waar de kaarsenstandaards
naar toe waren verhuist...
Ja terug naar de kist!

Wat wel een grote verandering is...
Dat zijn de met krijtverf geverfde poten van de tafel...
 Ze waren eerst eiken... en nu ze grijs zijn...
Lijkt de tafel ineens modern, wauw dat zo'n kleine verandering
ineens een groot effect heeft.
Blad en poten waren samengesteld van 2 tafels
de een modern de ander klassiek... en nu passen ze voor het eerst
bij elkaar!

Door het raam kijk ik in de tuin...
 Nee, ik ben nog steeds niet gewend aan het Kreta blauw
wat mijn maatje zo mooi vind....
Vandaag begon met een dikke mist
wat langzaam veranderde in een donkere sombere dag...
Maar heb wel de hanging baskets beplant met...
 een grijs blad en...
een paar witte vergeet-me-niet en een witte primula!
Gisteren was het heel ander weer 
heel vroeg in de morgen was er een heerlijk zonnetje wat
mooie schaduwen maakt op het toen nog lege muurtje...
In de hanging basket die ernaast hangt...
is gevuld met allerlei vetplanten...
die gaat 's avonds in rust in de schuur...
want die vind de temperatuur 's-nachts nog te koud!

Hoop dat de zon gauw weer terug komt!

Lieve groetjes van Marijke

7 opmerkingen:

  1. Hier was het heerlijk weer, niet zo warm als maandag maar ik heb wel even in de zon kunnen zitten. Wat is de kringloop toch leuk hè! Ik was er vandaag ook weer en heb toch een paar mooie items laten staan, omdat ik het niet te vol in huis wil hebben. Maar zucht...het viel niet mee om de spullen daar achter te laten.

    Wat leuk dat je nu toch je favoriete wekker hebt gevonden. Ik denk dat de wekker voor jou was voorbestemd, hij herkende je meteen ;-). De tafelpoten staan ook mooi, het combineert goed met de kast.

    In de tuin ben ik nog niet verder gekomen dan violen, maar de gevulde baskets bij jou zijn ook een leuk idee!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag was het hier zoals bij jou , eerst heel mistig en dan somber heel de dag.
    Gelukkig heb je gisteren nog enkele zonnige foto's kunnen nemen.

    De wekker stond inderdaad echt op jou te wachten .
    En jouw kandelaars staan leuk op het kastje, leuk vacht ook.
    De tafelpoten matchen ook heel,mooi met de kast , het blijft een mooie kleur.
    Fijne avond nog
    Groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Snuffelen in de kringloop blijft leuk er zijn altijd leuke items te vinden.
    Je wekker heeft op tijd getikt...hij krijgt een nieuw huis waar hij weer rustig kan rinkelen:)
    Wat heb je de tafel mooi opgeknapt zeg, heel mooi zo met die grijze kast erachter, het matcht allemaal hele goed.

    Fijne week nog en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi geworden! Erg grappig je verhaaltje over HET wekkertje ;-)

    hopelijk trekken de sombere dagen weer snel weg want nu we even lente hebben geproefd vallen de donkere dagen als vandaag wel weer even zwaar he?

    Hartelijke groet van Priscilla
    diybypepris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke wekker heb je gevonden bij de kringloop. Met het zonnetje wil het hier nu ook niet. Je hangers geven wel een heerlijk en zonnig voorjaarsgevoel. Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meestal gaat het zo, als je er niet meer naar omkijkt, staat het ineens voor je neus.
    Leuke wekker!
    Ook in de tuin heb je al leuke hangers hangen.
    Het is nog oppassen met nachtvorst, maar het is wel een heerlijk gevoel dat er al allerlei lentetekenen zijn!
    Een mooie dag, Marijke!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig geworden de kast en de tafel, echt mijn lievelingskleur. Doe daar ook heel veel kasten en tafels mee

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...