Translate this blog to your own language...

19 februari, 2015

Vitrinekast nog een keer in de make-over... plantjes erbij...

De vitrinekast in de Krijtverf...
Slate Grey 95
want vond het zwart te hard...
Hier zie je goed het verschil...
de bovenkant in de krijtverf
en de onderkant in de matte histor lak...
Hier kan je het verschil nat en droog wat kleur betreft goed zien...
En om het resultaat te vieren...
 heb ik mijzelf een mooi plantje  in de grijze sfeer cadeau gedaan...
Het is een Kalanchoë van Madagascar
My Madagascar beharensis!
Ze is net ook net zoals de kast naar gelang het licht...
mooi grijs en af en toe bruin...
en bovendien ook poezelig zacht!
Had gelijk ook zin om de inhoud van de kast te veranderen...
naar iets rustiger maar...
 minimalistisch zal het nooit worden!
Zal ik jullie het eens laten zien wat er in de kast staat?
De linker bovenkant is gevuld
met een verzameling oud glazen kippen...
en een haan niet te vergeten...
daaronder glaswerk en op de onderste plank de terrines en soepkommen...
Rechts... in de kast...
Bovenin het boek wat ik gewonnen heb als give-away!
Op de middelste plank staat een andere verzameling
het zijn allemaal persglazen puddingvormen!
Op de onderste plank spoelkommetjes
en vond het leuk om het prachtige boek
een keer in het zicht te hebben.
Zo poppetje gezien... kastje dicht!
Nog wat andere plantjes en  potjes voor wat 
extra grijs en bruin!
Wat een lange blog hè...
 daarom de volgende keer...
 een rondje huiskamer!

Fijne dag,
groetjes van Marijke

13 opmerkingen:

  1. Ik vind de kast in de krijtverf ook mooier, je spulletjes staan er leuk in.
    Fijne dag nog.
    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan begrijpen dat je het net te zwart vond..Dit staat warmer! Je hebt mooie spulletjes in de kast gezet!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op de laatste foto vind ik het resultaat goed zichtbaar, dit komt inderdaad minder hard over. Het lijkt mij een hele klus om zo'n kast te verven, dat is de reden waarom ik zelf niet met onze vitrinekast begin. Wat heb je mooie spullen in de kast staan. De terrines en de glazen puddingvormen zijn prachtig.

    Fijne avond. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kast is prachtig geworden. Inderdaad warmer van kleur.
    Je hebt er mooie spulletjes in staan!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kleur is het , het is inderdaad minder hard.
    ik heb ook een vitrinekast vol spullen die ik regelmatig gebruik in de keuken .
    We moeten onze spullen ergens kwijt hè.
    Groetjes
    Christel , garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele klus lijkt me.. maar zeker de moeite waard, erg mooi!! Ik wil de inhoud van mijn vitrinekast ook veranderen.. maar aan alles wat erin staat zit een herinnering, wat het voor mij dan weer zo lastig maakt.. ik kan het natuurlijk ook in een doos op zolder zetten, zodat het altijd weer terug in de kast kan:) Erg leuk om even bij jou in je kast te mogen kijken!

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De kast is mooi geworden, Marijke!
    Is zo inderdaad wat zachter. En wat een mooie verzamelingen heb je erin!
    Je klaptafel is ook mooi geworden!

    Lieve groet, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, zo'n lange blog, met een kijkje in de kast naar je prachtige verzamelingen (die glazen kipjes-met-haan vind ik helemaal geweldig). En je hebt helemaal gelijk, dat de kast in deze slate grey veel mooier is dan in het zwart.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het mooi geworden! Mag ik vragen van welk merk de krijtverf is? Ik wil het graag op mijn laden kast proberen. Groetjes Rebekka

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor je reactie op mijn blog.
    Je kast is veeeel mooier zo.
    Ik ga je volgen hoor!

    Fijn weekend!
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij weet wel van aanpakken Marijke. Het is een heel geslaagde metamorfose. Leuk dat je ons ook even van dichtbij in de kast laat kijken. Mooie spulletjes. Ik zit er van te smullen. Je nieuwe plant is ook een hele mooie zo in het grijsgroene. Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Marijke, je kast is héél mooi geworden een héél verschil...
    prachtig van kleur en wat een leuke spulletjes staan erin...
    In de keuken heb ik ook een vitrinekast staan maar veel kleiner
    vind ik zo leuk met vanalles erin ...
    héél fijne zondag nog
    geniet van je gezellige sfeer
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...