Translate this blog to your own language...

27 februari, 2015

Gebleekt... wasvernis... de Keulse pot met kronkelwilgtak!

 Deze week bezig geweest met bleken...
Had de roti plank al jaren, ze had een hele warme
bijna oranje achtige bruine tint...
Plank was dus goed maar die kleur verschrikkelijk
wat nu...
vooruit probeer het met pure bleek
wie niet waagt, wie niet wint!
Gewoon in de gootsteen pure bleek erop...
Uurtje laten staan en goed afgespoeld...
 Ze was nat nog warm van kleur...
maar droogde prachtig mooi gebleekt op...
Ook deze twee kleine bijna gelijke kaarsenstandaards van de kringloop
zijn eerst in de afbijt gezet ze waren rood en geel en bruin
kortom niet om aan te zien...
Na de afbijt was er één echt hard roze van kleur...
jekkie dus die heeft overnacht in bleek
en is er schitterend bleek uitgekomen...
Dus ook hier geen wasvernis eroverheen.
Maar wat ik wel met wasvernis heb ingesmeerd
is de letterkast ook die had de oranje bruine kleur...
en dat is nu een heel eind vergrijst!

 wat voorjaarsachtig gekocht...
 mooie kronkelwilgtakken!
Die staat nu in een oude Keulse inmaakpot
 met stenen in de vaas verankerd!
fijn weekend,
groetjes van Marijke

8 opmerkingen:

  1. Je hebt de smaak helemaal te pakken, wat make-overen betreft!
    Leuk om weer eens heel anders tegen je spullen aan te kijken!
    Leuk dat je nu de echte benaming van de schep weet!
    Veel plezier ervan!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hé....wat je allemaal met clhoor kunt doen, ik gooi ook geregeld iets in een emmer met clhoor.
    Ik vindt je rotiplankje zoveel mooier...en je letterbak wordt super.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De komende tijd kijk ik bij de kringloop uit naar iets van hout waar ik dit mee testen kan, want ik ben zo benieuwd!! Jouw metamorfoses zijn in ieder geval bijzonder geslaagd. Ik had de voor foto's wel willen zien ;-)! Leuk dat je nu weet hoe de lepel daadwerkelijk heet.

    Ik wens je een fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om je zo bezig te zien met alles in de bleek. De tak staat daar ook prachtig op tafel. Een mooi stukje voorjaar. De lepel als plek voor een windlichtje is ook erg leuk. Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt Marijke, dank zij jouw weet ik ook wat ik in huis heb gehaald. Leuk om te weten dat het een melkschep is.
    Ik doe ook best veel met chloor. Gaat perfect! Jouw spulletjes zijn goed geslaagd!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantastic. Somhow baroque! Looks elegant and timewashed in one! Love it!
    Happy weekend
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De chloor doet wonderen...wat een verschil zeg, ik ga ook maar eens kijken wat er in de bleek gezet kan worden.
    Wat heb je trouwens een mooie lampen boven je tafel hangen!

    Mooi weekend en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik gebruik ook vaak chloor om te bleken...handig spul hé...wat is alles mooi geworden precies
    of het al jaren zo is ...héél mooi hoekje je gemaakt !
    héél fijne zondag
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...