Translate this blog to your own language...

20 januari, 2015

Zelf een krijtbord maken...

Naast het regaal hangt nu een enorm zelfgemaakt krijtbord...
Bij de Gamma MDF laten verzagen tot een grootte
 van 1 bij 2 meter en wat profiel latjes.
Bij de Hema een potje schoolbordverf en bij 
de Action een spuit met contactlijm...
En hoe krijgen we dat dan mee naar huis...
kan je zeggen dat was een hele toer de plaat van 1x2m
op een karretje gebonden en dan naar huis lopen
(ons huis is ongeveer twee tramhaltes ver)
Dacht dat doe ik wel even... nou dan merk je toch echt
dat je geen achttien meer bent, liep te hijgen als een paard.
Gelukkig kwam mijn maatje mij tegemoet...
en dan 2x door van die ijzeren zigzag hekken,
goed tegen verkeer, maar lastig als je 1x2m vervoerd...
Maar we hebben het thuis gekregen!
Na een kopje thee en mijn maatje koffie met
voor mij een moorkop en voor hem een tompoes, 
van dezelfde winkel als de verf, 
ging de bus met schoolbordverf open,
een terpentine goedje bovenop 
en een super dikke klont onderin dus 
heel voorzichtig roeren en dan wordt het zo dik als pek.
Het MDF 2x met een roller geverfd.
Latjes netjes schuin gezaagd en geverfd met krijtverf.
Ook de zijkanten van de grote plaat geverfd met de krijtverf.
Het was ook een hele toer om het op te hangen het bord is groot
en bovendien heel zwaar maar het hangt en nog recht ook!
De latten heb ik er gewoon met contactlijm opgeplakt.
 Het krijtbord hangt achter de tafel en het ziet er rustiger uit 
dan alles wat er tot nu toe heeft gehangen...
Wat ga ik er opschrijven... van alles en nog wat...

fijne dag,
groetjes van Marijke

3 opmerkingen:

  1. Marijke, eerst een compliment voor al het werk dat je verricht heb. Wat is die M*O*O*I* geworden en ja, hij hangt daar heel goed. En nu maar niet teveel erop krijten, anders wordt het misschien toch weer te onrustig. Ik heb genoten van je verhaal. Fijne dag en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch super creatief, heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk sfeertje, zo met je brocante-spulletjes op het regaal. En dat mega-krijtbord vind ik ook helemaal geweldig, dus alle moeite is zeker beloond. Je punchneedle-haasje zag ik al op je andere blog, maar daar kon ik niet reageren, dus ik ben blij, dat je hem hier ook laat zien, zodat ik op deze plaats nog kan zeggen, hoe geweldig mooi en leuk ik hem vind!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...