Translate this blog to your own language...

22 november, 2014

Het tafelblad veranderen... met Painting the Past... Paste Wax en een poer!

Tada het vergrijsde tafelblad, ben er zo blij mee!!!
want...
Eindelijk had ik de moed om het tafelblad aan te pakken...
Het was een doodgewoon oud grenen tafelblad van de Ikea...
waaronder DH poten van de oude tafel had gezet...
Een tafelblad vol met witte kringen
 waar een warme beker of emmer had gestaan...
Helaas is de tafel te groot en ik niet sterk genoeg om 
de tafel naar buiten te dragen...
Dus heb ik vanmorgen mijn spieren goed aan het werk gezet...
En heb de tafel geschuurd tot er geen toplaag meer opzat. 
Daarna op internet gaan zoeken...
Vergrijzen dmv. staalwol en azijn.... helaas
dat zou niet werken bij grenen...
Daarom wat anders bedacht...
Wax van Painting the Past
La Vie Bohème in Den Haag de wax gaan kopen 
erg leuk winkeltje met leuke behulpzame winkeliers...
Vond het heel erg spannend... 1, 2....
Heb de donkerste kleur gekozen carbon
om deze lichte gelige tafel te vergrijzen...
 En.... dat is heel erg goed gelukt en zo easy en makkelijk,
gewoon met een doek erop smeren en na droging uitwrijven!
Op de foto hierboven is de kleur goed te zien, bij de andere foto's 
is op de een of andere manier de kleur warmer.
 Het lijkt nu een erg dure tafel met dit blad...
 En deze poer kon ik deze week kopen...
Ze stond in de opruimingshoek bij het tuincentrum 
op mij te wachten...
Mooi zo'n groot object
Na gedane arbeid is het goed rusten en...
genieten van het uitzicht op de tafel!

fijn weekend,
groetjes van Marijke

11 opmerkingen:

  1. Wat een verschil zeg....mooi geworden, werk zelf ook veel met paste wax...ik vind het ideaal.
    En die poer...grrr...waarom vindt ik nou zoiets niet, voor een leuk prijsje...al met al een mooi geheel.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt veeeel mooier! Ik heb teakhouten tafels die ik ook graag wat zou willen vergrijzen...Misschien ga ik dit ook ooit proberen! Nu kun je er weer jaren mee vooruit!:)
    Fijn weekend!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, jij hebt hard gewerkt! En met een prachtig resultaat. Daar ga je nog lang van genieten! Nu lekker uitrusten en genieten van het weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit heb je goed gedaan , wat een verschil ,zoveel mooier nu.
    Je gaat zien ,eenmaal je bent begonnen met de paste wax....wil je alles bewerken .
    Groetjes christel van Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, jij bent aan het werk geweest Marijke!
    Het resultaat is mooi geworden. heel veel blogsters werken ermee, ik ben heel benieuwd of je nu nog meer dingen gaat vergrijzen.
    En die poer heb je echt geluk mee gehad!
    Geniet ervan!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent goed bezig wat een werk eerst al dat schuren. Maar je resultaat mag er zijn. Fijne zondag Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij durft Marijke. Het ziet er ook heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marijke,
    Bedankt voor je leuke reactie!
    Ik was jouw nog niet tegengekomen in blogland. Je hebt een mooi blog, ik heb me gelijk bij jouw aangemeld:))
    Het tafelblad is zoveel mooier geworden! Ik gebruik de paste wax bijna dagelijks hi...hi...vandaag nog heb ik sisal kerstballen van de kringloop hiermee behandeld. De paste wax is niet meer te missen :))

    Fijne week,
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, that painting of the sheep, LOVELY!!!! And your dining room is very similar to mine dear Marijke! Very similar! And though you do not have Thanksgiving in your country, I know you must have a grateful heart for so much...thank YOU for coming to visit me! Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marijke,

    Hoe is het nu met je tafel?
    Ik heb ook mijn eettafel en salontafel bewerkt met deze wax.
    Ben alleen erg benieuwd hoe het gaat als er natte vlekkenof etensresten op komen.
    Heb je nog tips voor ons?

    Gr Janske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Janske zoals je op een later blog kunt zien heb ik de tafel in het wit geverfd er had een plantenpot op gestaan en die had kringen veroorzaakt die kon ik niet meer goed wegwerken met de was dus... alles gestript en wit geverfd.
    grt. Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...