Translate this blog to your own language...

15 maart, 2014

Slaapkamer maart 2014....

We zijn van slaapkamer verandert...
Van de straatkant naar de tuinkant...
Met een nieuw bed
en de inrichting een beetje in Amish,
 Shakers, Mennonieten stijl.
Wel met alle moderne elektrische apparaten...
want wat zou het wennen zijn, zonder elektrisch licht 
en mijn warmte kussentje kan ik ook niet missen.
Ook DH is echt gehecht aan z'n 
lichtgevende klokwekkertje en de televisie...
Al jaren komen er spulletjes van de Shaker en Amish 
look ons huis binnen
 o.a. de barnstar gemaakt van oude
Amish dakplaten. 
De ster is een welkom symbool.
Ook een Amish popje zonder ogen, mond e.d.
heb ik ooit eens gemaakt...
Ook lag er op zolder één zakje van 10 shaker pegs
(dat zijn de knoppen waaraan je wat kunt hangen...).
In Shaker huizen, wordt als de vloer moet worden geschrobd,
de stoelen en dergelijke aan deze knoppen opgehangen
zodat er niets in de weg staat...
Nu waren 10 knoppen wel veel te weinig maar...
wist nog waar ik ze had besteld namelijk De Langstore
waar ik ieder jaar mijn kalender bestel.
Nu stonden ze niet meer in de webshop maar na een mailtje
en onderhoudend telefoontje was het zo geregeld en
werden de pegs thuisbezorgd.
Daarna zijn we vaste klant geworden (hihi waren we al)
bij de Gamma... daar werd het hout gekocht en gezaagd
voor de planken en werd het een en ander door DH
vakkundig geïnstalleerd, zelf met een sponsje ingedoopt in verf
 het vurenhout een warme grenen/eikenkleur gegeven.
Ook de luiken zijn zelfgemaakt...
In eerste instantie had ik aan 
Amerikaanse shutters gedacht maar...
die kosten ongeveer 285 euro per vierkanten meter.
Dat paste echt niet in ons budget...
En wat heerlijk dat we allemaal bloggen want bij
ja zelfgemaakte luiken door haar man.
En omdat ik ook een handige man heb
en zelf goed kan bedenken hoe het dan kan worden...
Ja zijn ook deze luiken gemaakt,
ik vind ze geweldig kunnen helemaal opgeklapt open
of helemaal worden gesloten en alles wat daar tussenin zit!
Ook de wanden en plafond hebben een fris wit verfje gehad
 en hebben een heftig kleurtje groen accentkleur
gekozen voor een 
gedeelte van twee en een beetje wand.
Ook de spanen dozen, houten naaidoos, oude kist
en de schommelstoel hebben een plaatsje gekregen...
Voorlopig hebben een trapje en tafeltje als nachtkastje...
maar ik blijf speuren naar 2 grenen ladenkastjes
op Marktplaats...

Vannacht wordt de eerste nacht in het nieuwe bed
in de nieuwe kamer met de nieuwe luiken...
Ik ben benieuwd hoe het zal slapen...

Fijn weekend,
groetjes van Marijke

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk is dat geworden. Ik heb deze stijl eigenlijk nog nooit gezien. Leuk ook met die details.
    Ik mis alleen nog een quilt sprei.
    En die luiken vind ik helemaal super. Fijn zo'n handige man.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, Marijke, om zo'n heel eigen stijl slaapkamer neer te zetten.
    Hele contrasterende kleuren. De luiken zijn ook prachtig.
    Hebben jullie een link met de Amish en aanverwante groepen om hun stijl als inspiratie te gebruiken?
    Het is allemaal zo nieuw, helder en schoon, dat ik denk dat je vannacht voortreffelijk slaapt.
    Welterusten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Marijke dat ik je op een idee gebracht heb.
    ik ga je blog volgen hoor, ik vind het er gezellig uitzien.
    Je slaapkamer ziet er super uit met je luiken...past er helemaal bij.

    Fijne Zondag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi geworden!
    Handig zo'n man.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die luiken die wil ik ook hebben, wat een super idee, om die zelf te maken, prachtig zijn ze geworden, fijne dag verder, hier in zeeland schijnt de zon al volop

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie hebben vast heel fijn geslapen afgelopen nacht in deze fraaie slaapkamer! Echt heel sfeervol geworden zo, en die shaker-pegs lijken me bovendien superhandig (en ook een goed idee voor een quiltkamer trouwens...) en wat een handige man heb je, dat hij deze luiken zo mooi heeft gemaakt. De Langstore wordt door mij trouwens ook heel regelmatig bezocht, inderdaad voor de jaarlijkse kalender (dit jaar de Folk Art) en die prachtige kaarten...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kan niets anders zeggen dan

    *P*R*A*C*H*T*I*G

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet het er prachtig uit, en wat zullen jullie lekker geslapen hebben. Petje af voor je man en jij voor de ideeën.
    Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie slaapkamer en ik hou van die groene kleur. Dank je wel voor de tip van de Lang Store, zit nu bij de kalenders te kijken voor volgend jaar. Heb al veel moois gezien en kan niet kiezen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wowwww wat geweldig !!! straalt rust uit heel mooi hoor !!

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...