Translate this blog to your own language...

18 februari, 2013

Klossenkastje

Een tijdje geleden zag ik in een winkel toch zo'n leuk kastje staan....
was er helemaal verliefd op....
"O dames wat een schat van een kastje" zei ik tegen de winkeliersters...
Een hele leuke om op te knappen... 
voor liefhebbers die graag met naald en draad handwerken...
Het kastje kreeg in de winkel diverse plaatsjes...
maar op een goede dag zei de winkelierster...
"Ik heb wat voor je..."
"Loop maar even mee..."
En daar stond op de grond...
met leuke spulletjes erop....
JA het kastje waar ik zo verliefd op was!
En omdat ze wisten dat ik het een goed thuis zou gaan geven
en het op zou knappen mocht het met mij en DH mee naar huis!
Het kastje schreeuwde om een opknapbeurt...
Klosjes waren gebarsten door 
het metaal binnenin, dat uitzet en krimpt.
Ook hadden de houtwormen klossen geheel weggevreten
en in andere hun gangenstelsel aangelegd...
DH heeft alle niet meer te redden klosjes verwijdert
 de nog goede delen opgesplitst en
gelijmd en daarmee de gebarsten opgevuld.
Bovenop de heeft hij de geroeste moeren verwijderd 
en vier nieuwe klosjes geplaatst.
Na diverse schuur- en schoonmaakbeurten
zijn door mij bijna alle houtwormgaatjes gestopt
 is het geheel een paar keer geverfd,
wit ingewreven en verouderd met olieverf!
Nu staat het kastje in volle glorie, op de tafel, in onze huiskamer,
  handig te zijn met het 
oude Belgische suikerpotstel en de theedoos.
Bovenop staat in een koperen Jugendstil handvat een halve klos
in originele staat als herinnering aan hoe ze waren.
O dames het staat prachtig, een aanwinst voor onze huiskamer!
Dank jullie wel!

groetjes van Marijke

10 opmerkingen:

  1. Wat een schatje is dit weer. Nou eigenlijk een schat. Wat zijn jullie toch super handig in het opknappen van al die mooie oude spulletjes. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enthousiasme Marijke! Leuk om zo'n kastje weer mooi te maken. En die klosjes doen het echt helemaal!
    Mooi dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een plaatje is het geworden en wat is het goed terecht gekomen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerdje is dit! En het is,
    na jullie liefdevolle restauratie,
    precies op zijn plek bij jou, als
    handwerkster, met die klosjes, zo
    toepasselijk. Geniet ervan!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk kastje is dit, die zie je niet elke dag. Fijn dat je het zo mooi hebt opgeknapt, zo krijgt het kastje dan toch een tweede leven!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig leuk kastje, en wat kun je , samen met je DH het mooi opknappen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hop van de ene Marijke blog naar de andere maar hier ben ik al even niet meer geweest en wat hebben jullie al een boel mooie plekjes met spulletjes onder handen gehad.Ook de complimenten aan je man want het kastje ziet er prachtig uit.Hier zouden ze zeggen om te stelen.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het was me niet opgevallen dat het een klossenkastje is , ziet er erg leuk uit. Maar goed dat je van je hebt laten horen in die winkel. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan me heel goed voorstellen, dat je hier helemaal weg van was. Wat is dat een leuk kastje! Ik zou er ook voor gevallen zijn.Het ziet er weer schitterend uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Anonieme reacties kunnen niet worden geplaatst!
Het is niet toegestaan om links te plaatsen in reacties.
Reacties met links naar andere websites worden altijd verwijdert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...